×
×

همایون شجریان: «نتایج تمام آزمایشات خوب هستند و در هیچ‌کدام نشانه‌ای از پیشرفت سرطان دیده نشده است»

  • کد نوشته: 113587
  • موسیقی ایرانیان
  • چهارشنبه, ۲۳ام تیر ۱۳۹۵
  • ۱۷ دیدگاه
  • hot-topic-logoبه دنبال پخش گسترده شایعات و اخبار ضد و نقیض درباره بیماری «محمدرضا شجریان» استاد مطرح موسیقی ایران طی روزهای اخیر در فضای مجازی، «همایون شجریان» با انتشار یادداشتی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام، توضیحا جامعی در خصوص اوضاع پدرش ارائه داد و به شایعات پایان داد.
    +«مجید پازوکی» یکی از پزشکان نزدیک به استاد شجریان در گفتگو با «موسیقی ایرانیان»: وضعیت استاد شجریان مطلوب است و در آخرین تماس با ایشان نیز از حال مساعد ایشان با خبر شده‌ام. استاد مراحل اولیه درمان و شیمی درمانی را با موفقیت سپری کرده اند
    +علی مرادخانی: به لطف خدا و دعای خیر مردم حال استاد آواز ایران خوب است و تنها ضعف جسمانی دارند که بخاطر درمان ایشان این موضوع طبیعی بوده و ایشان به هوش هستند

    همایون شجریان: «نتایج تمام آزمایشات خوب هستند و در هیچ‌کدام نشانه‌ای از پیشرفت سرطان دیده نشده است»
  • استاد محمدرضا شجریان

    استاد محمدرضا شجریان

    به دنبال پخش گسترده شایعات و اخبار ضد و نقیض درباره بیماری «محمدرضا شجریان» استاد مطرح موسیقی ایران طی روزهای اخیر در فضای مجازی، «همایون شجریان» با انتشار یادداشتی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام، توضیحا جامعی در خصوص اوضاع پدرش ارائه داد و به شایعات پایان داد.

    به گزارش سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان»، همایون شجریان در پست اینستاگرام خود چنین نوشته است:

    «دوستان عزیز با سلام و احترام
    امیدوارم همواره خوب و سلامت و برقرار باشید. نتایج تمام آزمایشات خوب هستند و در هیچ‌کدام نشانه‌ای از پیشرفت سرطان دیده نشده است. همان‌طور که از قبل می‌دانید، تنها ضعف جسمانی است که آن هم به امید دوست، با تغذیه و دارو و فیزیوتراپی تا قبل از آن‌که زمان برای شروع مرحله دوم درمان از دست برود، برطرف خواهد شد. علت طولانی‌تر بودن این ضعف بر کسی معلوم نیست، اما رسیدگی در ‌‌نهایت خودش در حال انجام است. مرحله دوم درمان برای بازگشت نکردن و پیشرفت نکردن مریضی الزامی به نظر می‌رسد، تا معشوق چه خواهد.

    شایعات ناراحت‌کننده‌ای به گوش می‌رسند که پایه و اساس درستی ندارند. ایشان هوشیاریشان سر جا است و نسبت به یک ماه گذشته با روحیه بالاتری دستورات پزشک را اجرا می‌کنند. بد نیست بدانید با اشتیاق زیاد همراه من و برادرم رایان جام ملت‌های اروپا را تا پایان دنبال کردند و از قهرمان شدن تیم پرتقال -شاید به خاطر بازیکن محبوبشان رونالدو- راضی به نظر می‌رسند. زندگی اینجا تمام نشده و نبضمان بیدار و هشیار است. از تلویزیون و اخبار به دور هستند و ما هم از رساندن خبرهای تاسف برانگیز که ناراحتشان می‌کند خودداری می‌کنیم و پیغام‌های محبت‌آمیز شما نازنینان را بدون کم و کاست به اطلاعشان می‌رسانیم و لبخند واقعی را دریافت می‌کنیم. هر بار که شعری از حافظ برایشان می‌خوانم، زبان به تحسین این مرد آسمانی می‌گشایند و باورم نمی‌شود در غزلی که برایشان تفأل زدم او نیز این‌چنین کرد و فرمود:

    ‌ای دوست دست حافظ تعویذ چشم‌زخم است
     یا رب ببینم آن را در گردنت حمایل

    با این‌که سرطان را میهمان خود می‌خوانَد، به شوخی به ایشان گفتم: «شاعر گفته میهمان گرچه عزیز است ولی همچو نفس، خفه می‌سازد اگر آید و بیرون نرود» تا مصمم‌ترشان کنم برای بدرقه میهمان.

    تجسم وضعیت برای مثال از نظر حقیر مانند شهری است از شهرهای ایران که مهاجمان وارد شده باشند و بخواهند به اشغالش در بیاورند. بسیاری از ما شاهدش بوده‌ایم در آن زمان که دلیران ایران می‌جنگیدند و جان‌فشانی می‌کردند، دوست می‌کوشید تا در آن ناگوار روزگار روحیه دهد و دعا می‌کرد برای موفقیت، و برعکسِ آن شایعات می‌کوشید برای پذیرش نابودی. از این لحظه هر خبر قابل توجهی که لازم باشد عزیزان را از آن باخبر کنم، از طریق همین اینستاگرام به اطلاعشان خواهم رساند. رسانه‌های محترم و اشخاص محترمی که مایل هستند خبررسانی کنند می‌توانند آخرین اطلاعات خود را از این طریق دریافت نمایند.

    در آخر نمی‌توانم بار دیگر از استاد بزرگ «عباس کیارستمی» یاد نکنم. مردی که جایش را فقط خودش می‌تواند پر کند. روحش شاد»

    «مجید پازوکی» یکی از پزشکان نزدیک به استاد شجریان نیز در گفتگو با خبرنگار سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان»، گفت: «طبق اخباری موثق، به کما رفتن استاد شجریان را تکذیب می‌کنم چرا که وضعیت وی مطلوب است و در آخرین تماس با ایشان نیز از حال مساعد ایشان با خبر شده‌ام. استاد مراحل اولیه درمان و شیمی درمانی را با موفقیت سپری کرده و اکنون از نظر تغذیه نیز مشکلی برای وی وجود ندارد.»

    همچنین «علی مرادخانی» معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز که در گفتگوی تلفنی با همایون شجریان پیگیر آخرین وضعیت استاد شجریان شده است، گفت: «به لطف خدا و دعای خیر مردم حال استاد آواز ایران خوب است و تنها ضعف جسمانی دارند که بخاطر درمان ایشان این موضوع طبیعی بوده و ایشان به هوش هستند.»

    مرادخانی در پایان ابراز امیدواری کرد با روند مثبت درمان استاد شجریان حال ایشان رو به بهبودی است.

    https://musiceiranian.ir/?p=113587
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *