×
×

در حراجی «هریتج»

  • کد نوشته: 112134
  • موسیقی ایرانیان
  • سه شنبه, ۸ام تیر ۱۳۹۵
  • ۰
  • یکی از گیتارهای خواننده تازه درگذشته آمریکایی، به قیمتی چهار برابر آنچه پیش‌بینی شده بود، فروخته شد. «بی‌بی‌سی» نوشت: گیتار زردرنگی که «پرینس» خواننده آمریکایی در دهه‌های ۱۹۸۰ و ۱۹۹۰ می‌نواخت، توسط حراجی «هریتج» عرضه شد و به قیمت ۱۳۷ هزار و ۵۰۰ دلار (۱۰۰ هزار پوند) به فروش رسید. دسته ساز «پرینس» در سال […]

    در  حراجی «هریتج»
  • ۱۴۶۳۳۸۱۷۱۸۴۹۰_۳۴۶۲یکی از گیتارهای خواننده تازه درگذشته آمریکایی، به قیمتی چهار برابر آنچه پیش‌بینی شده بود، فروخته شد.

    «بی‌بی‌سی» نوشت: گیتار زردرنگی که «پرینس» خواننده آمریکایی در دهه‌های ۱۹۸۰ و ۱۹۹۰ می‌نواخت، توسط حراجی «هریتج» عرضه شد و به قیمت ۱۳۷ هزار و ۵۰۰ دلار (۱۰۰ هزار پوند) به فروش رسید.

    دسته ساز «پرینس» در سال ۱۹۹۴ شکست و بعدها تعمیر شد. این هنرمند در زمان حیاتش چند گیتار دیگر به رنگ‌های مختلف داشت؛ اما این ساز به‌دلیل ظاهر منحصربه‌فردش شهرت دارد.

    این گیتار توسط «جیم ایرسای» – رییس یک باشگاه فوتبال آمریکایی – به حراجی عرضه شد. «ایرسای» مجموعه‌داری است که یادگاری‌ها و سازهایی هم از «باب دیلن»، «جان لنون» و «جری گارسیا» را در اختیار دارد. او سال گذشته درام کیتی را که «رینگو استار» درامر گروه «بیتلز» آن را می‌نواخت، به قیمت دو میلیون و ۱۰۰ هزار دلار به فروش رساند.

    «پرینس» که در طول چند دهه فعالیت هنری‌اش از پیشگامان ژانرهای متنوع موسیقی مانند پاپ، R&B، فانک و … بوده، ۲۱ آوریل ۲۰۱۶ در استودیوی موسیقی خانگی‌اش در مینه‌سوتا از دنیا رفت. پلیس هنوز جزییاتی از علت مرگ او فاش نکرده است

    https://musiceiranian.ir/?p=112134
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *