×
×

مدیرعامل بنیاد رودکی:

  • کد نوشته: 110869
  • موسیقی ایرانیان
  • سه شنبه, ۲۵ام خرداد ۱۳۹۵
  • ۰
  • مدیرعامل بنیاد رودکی با تشریح جزییات دیدار خود با سفیر کشور کره جنوبی در ایران از برپایی چند کنسرت بزرگ و برنامه های هنری دیگر بین دو کشور در سال روابط فرهنگی ایران و کره جنوبی خبر داد. بهرام جمالی با اشاره به دیدار روز سه شنبه ۲۵ خردادماه با کیم سونگ هو سفیر کره […]

    مدیرعامل بنیاد رودکی:
  • ۲۱۰۷۲۰۲مدیرعامل بنیاد رودکی با تشریح جزییات دیدار خود با سفیر کشور کره جنوبی در ایران از برپایی چند کنسرت بزرگ و برنامه های هنری دیگر بین دو کشور در سال روابط فرهنگی ایران و کره جنوبی خبر داد.

    بهرام جمالی با اشاره به دیدار روز سه شنبه ۲۵ خردادماه با کیم سونگ هو سفیر کره جنوبی که در سالن تشریفات مجموعه تالار وحدت انجام گرفت، توضیح داد: پیرو پروژه ای که چندی پیش همزمان با سفر رییس جمهوری کره جنوبی به ایران، در مرکز همایش های برج میلاد تهران برگزار شد و ارکستر موسیقی ملی کشورمان به رهبری استاد فرهاد فخرالدینی برنامه مشترکی را با نوازندگان سازهای سنتی کشور کره جنوبی برگزار کردند. ایشان به فضای موجود علاقه مند و با توجه به اینکه سال آینده از سوی روسای جمهور دو کشور سال روابط فرهنگی ایران و کره جنوبی اعلام شده، سفیر کره جنوبی پروژه ای را مطرح کرد که هم برای امسال و هم برای سال ۲۰۱۷ ویژه برنامه های مشترک هنری را برگزار کنیم.

    وی ادامه داد: پروژه پیشنهادی بحث اجرای رپرتوار موسیقی کره و آثار هنرمندان کره ای است که ارکسترسمفونیک تهران یا ارکستر موسیقی ملی با آنها همکاری خواهند داشت که در صورت برنامه ریزی ها و فراهم شدن امکانات این پروژه آبان ماه امسال با حضور کیم سونگ هو سفیر کره جنوبی و تعدادی از آهنگسازان کره ای اجرا می شود. خوشبختانه رییس جمهور محترم کره جنوبی در سفر اخیر خود به کشورمان فضای ایران را مناسب فعالیت های فرهنگی دیدند و به نوعی هم پیش بینی نمی کردند که بتوانند این گونه وارد توسعه روابط فرهنگ شوند اما با توجه به دستاوردهای خوبی که در این سفر انجام گرفت وی دستور داد تا در سال آینده برنامه  مفصلی از روابط فرهنکی دو کشور در حوزه های مختلف داشته باشیم.

    مدیرعامل بنیاد فرهنگی هنری رودکی تصریح کرد: به نظر من این فرصت فرصت بسیار خوبی است که بتوانیم به شکل دو طرفه کار را جلو ببریم. بنده در جلسه پیشنهاد کردم که در بحث معرفی موسیقی سنتی ایران نیز بتوانیم در یکی از مراکز علمی کره جنوبی برنامه ای را داشته باشیم که این برنامه شامل بخش های نمایشگاهی، ورک شاپ و اجرای کنسرت موسیقی سنتی با رویکرد پژوهشی و علمی است که می تواند معرف بسیار ارزشمندی برای موسیقی اصیل ایرانی باشد.

    جمالی بیان کرد: دیداری که انجام شد حول محور برنامه های کلی بود و  چون برنامه ریزی های سفارت به شکل سالانه طراحی شده دوستان از قبل پیش بینی نمی کردند که بخواهند حجم قابل توجهی از برنامه را در ایران داشته باشند اما همانطور که گفتم در حال حاضر با توجه به سفر رییس جمهور کره به ایران برای سال ۲۰۱۷ برنامه ریزی از سوی سفارت در حال انجام است که بتوانند بودحه بیشتری را بگیرند و برنامه های متعددی را در حوزه های مختلف هنری برگزار کنند.

    وی درباره برنامه های دیگر بنیاد فرهنگی هنری رودکی درحوزه برگزاری روزهای ایران و کشورهای خارجی بیان کرد: نهادینه کردن روابط فرهنگی بین ایران و کشورهای دیگر باید یک نقطه گذاری های مشخصی داشته باشد. ایده نام گذاری یک روز به نام جمهوری اسلامی ایران و کشورهای همکار که حتما در آن روز یک اتفاق خاص بیفتد و می تواند حضور هنرمندان برجسته را هم به همراه آورد موضوع مهمی است که همدیگر را موظف می کنیم که حتما کاری را انجام دهیم تا در این روز بتوانیم حداقل یک روز در سال کار مشترکی را انجام دهیم. همین مساله نیز نشان گر پیوند مداومی است که به ما این نکته را القا می کند که در سال آینده نیز می توانیم چنین کاری را انجام دهیم.

    جمالی توضیح داد: مقرر شدن در تاریخ مشخص و عقد تفاهم نامه به عملیاتی شدن ماجرا حتما کمک می کند، امور بین الملل بنیاد فرهنگی هنری رودکی هم از چند ماه پیش وارد مذاکراتی با تعدادی از کشورها شد که تقریبا تمامی کشورهایی که با آنها وارد گفتگو شدیم ایده ما را پذیرفتند و در پی آن مشغول طراحی برای این روز ویژه هستند. به عنوان نمونه کشور ایتالیا روز جهانی صلح را برای برنامه ویژه مشترک خود پیشنهاد داده که ما پروژه ای را با مرکز فرهنگی «اسکالا» خواهیم داشت.

    https://musiceiranian.ir/?p=110869
       
    برچسب ها بهرام جمالی

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *