×
×

هنرمند عکاس و بازیگر پیشکسوت سینمای ایران

  • کد نوشته: 110605
  • موسیقی ایرانیان
  • یکشنبه, ۲۳ام خرداد ۱۳۹۵
  • ۰
  • اصغر بیچاره هنرمند عکاس و بازیگر سینمای ایران شنبه شب در روز تولدش در ۸۹ سالگی دار فانی را وداع گفت. به نقل از روابط عمومی معاونت هنری وزارت ارشاد، علی مرادخانی معاون هنری وزیر ارشاد در تماس با خانواده اصغر بیچاره در آمریکا ضمن عرض تسلیت به آنان و جامعه هنری کشور اعلام کرد: […]

    هنرمند عکاس و بازیگر پیشکسوت سینمای ایران
  • ۷۲۶۴۹_۶۳۶۰۱۲۸۸۵۶۴۵۷۵۷۴۳۷_mاصغر بیچاره هنرمند عکاس و بازیگر سینمای ایران شنبه شب در روز تولدش در ۸۹ سالگی دار فانی را وداع گفت.

    به نقل از روابط عمومی معاونت هنری وزارت ارشاد، علی مرادخانی معاون هنری وزیر ارشاد در تماس با خانواده اصغر بیچاره در آمریکا ضمن عرض تسلیت به آنان و جامعه هنری کشور اعلام کرد: پیکر او پس از انجام تشریفات قانونی به ایران خواهد آمد و در قطعه هنرمندان آرام خواهد گرفت.

    اصغر بیچاره ۲۲ خرداد ۱۳۰۶ در تهران به دنیا آمد و از ۱۱ سالگی بعنوان کارگر ساده در عکاسی به کار مشغول شد و بعد در لاله زار مغازه‌ای گشود.

    او سپس داوطلب شد تا عکس‌هاى فیلم “دختر لر” را براى کپى کردن به آلمان ببرد و بعد به تئاتر و سینما کشیده شد. بیچاره خانه خود را در خیابان کوشک به فیلم‌های قدیمی سپرد و حدود ۴۰۰ فیلم در آن فیلمبرداری شد.

    از او به عنوان قدیمی‌ترین عکاس سینمای ایران یاد می‌شود. بیچاره بزرگ‌ترین آرشیو عکس و بزرگ‌ترین کلکسیون دوربین‌هاى عکاسى قدیمى از جمله دوربین نخستین عکاس ایران، ماشاءالله خان عکاس باشى را در اختیار داشت.

    او همچنین سه جلد کتاب درباره تاریخ سینمای ایران نگاشت. بیچاره افزون بر عکاسی ۳۸ فیلم، سابقه بازی در ۲۳ فیلم سینمایی را نیز در کارنامه داشت.

    اصغر بیچاره در سال‌های اخیر به لس آنجلس کوچ کرده بود. اخیراً غده‌ای در گلوی بیچاره پیدا شده بود که او را از پای انداخته بود.

    https://musiceiranian.ir/?p=110605
       
    برچسب ها اصغر بیچاره

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *