×
×

انتقاد از ارشاد

  • کد نوشته: 110417
  • موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۲۲ام خرداد ۱۳۹۵
  • ۰
  • سرپرست ارکستر فیلارمونیک کردستان در تشریح تازه ترین فعالیت های این گروه با انتقاد از وزارت ارشاد، از حمایت های ویژه استاندار و حوزه هنری در استمرار فعالیت های ارکستر تشکر کرد. مهدی احمدی سرپرست ارکستر فیلارمونیک کردستان تازه ترین فعالیت های این گروه را اینگونه تشریح کرد: بعد از استقبالی که از کنسرت ارکستر […]

    انتقاد از ارشاد
  • ۲۰۹۹۱۲۰سرپرست ارکستر فیلارمونیک کردستان در تشریح تازه ترین فعالیت های این گروه با انتقاد از وزارت ارشاد، از حمایت های ویژه استاندار و حوزه هنری در استمرار فعالیت های ارکستر تشکر کرد.

    مهدی احمدی سرپرست ارکستر فیلارمونیک کردستان تازه ترین فعالیت های این گروه را اینگونه تشریح کرد: بعد از استقبالی که از کنسرت ارکستر در جشنواره موسیقی فجر به عمل آمد تصمیم گرفتیم با برنامه ریزی منسجم تری برای برگزاری اجراهای زنده اقدام کنیم که بر این اساس مرداد و شهریور ماه امسال به احتمال زیاد در سنندج کنسرت هایی را برگزار می کنیم. ضمن اینکه این احتمال وجود دارد که در کردستان عراق نیز کنسرتی را برگزار می کنیم که در همین چند روز قطعیت آن مشخص خواهد شد.

    وی ادامه داد: خوشبختانه از اجرای ارکستر فیلارمونیک کردستان در جشنواره موسیقی فجر سال گذشته استقبال بسیار خوبی صورت گرفت به طوری که کمتر کسی فکر می کرد  یک ارکستر از شهرستان بتواند به سهم خود برنامه ای تا این حد با کیفیت اجرا کند. ما در این کنسرت در دو بخش کردی و کلاسیک میزبان مخاطبان  بودیم که خوشبختانه تماشاگران در هر دو بخش از برنامه های ما استقبال کردند به طوری که مسئولان جشنواره به ما اعلام کردند «ای کاش برنامه شما را در تالار وحدت برگزار می کردیم».

    سرپرست ارکستر فیلارمونیک کردستان با اشاره به برنامه های بعدی این مجموعه برای برگزاری کنسرت در تهران گفت: اجرای عمومی در تهران آن هم با چنین شرایط مالی که اغلب گروه های موسیقی شهرستان با آن رو به رو هستند مستلزم حضور یک اسپانسر قوی است که متاسفانه ما از آن بهره مند نیستیم. حضور بیش از ۸۷ عضو یک ارکستر در تهران پشتیبانی زیادی می خواهد که انجام آن بسیار سخت است به همین دلیل مجبوریم دست به عصا راه برویم. ما قبلا چند برنامه در تهران برگزار کردیم که خیلی جالب نبود و آنچنان ضربه مالی به ما زد که بیش از چهار سال طول کشید بتوانیم آن را جبران کنیم.

    احمدی گفت: این تجربه تلخ با اینکه سختی های بسیار زیادی برای ما داشت اما مسیر جدیدی پیش رویمان باز کرد که نتیجه آن در جشنواره موسیقی فجر همانی شد که بسیاری از هنرمندان پیشکسوت عرصه موسیقی از جمله هوشنگ کامکار، نادر مشایخی، نصرالله ناصح پور، حمیدرضا اردلان  اجرای ما را تحسین کردند. حضور ارسلان کامکار به عنوان کنسرت مایستر اتفاق بسیار ارزشمندی بود که کمک قابل توجهی به معرفی ارکستر فیلارمونیک کردستان کرد.

    مجتمع فجر را به کنکورهای آزمایشی می‌دهند ولی برای تمرین در اختیار ما نمی‌گذارند

    این هنرمند درباره نحوه حمایت های دولتی از مجموعه ارکستر فیلارمونیک کردستان  توضیح داد: متاسفانه در اینجا نه تنها اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان حمایتی از ما نکرد بلکه در اختصاص محل تمرین نیز کمترین همکاری را با ما داشت و این همکاری نکردن به قدری بود که موجب شد من از هیات مدیره انجمن موسیقی استان نیز کناره گیری کنم. متاسفانه در زمانی که مجتمع فجر سنندج روزهای جمعه در اختیار برگزاری کنکورهای آزمایشی موسسات بود، ما مجبور بودیم در پارکینگ خانه هایمان تمرین کنیم که همین موجب آزار و اذیت همسایگان نیز می شد. شما این را در نظر بگیرید که تعدادی از اعضای ارکستر در شهرهای کرمانشاه، قروه، مریوان ساکن بودند و مجبور بودند برای تمرین این مسافت ها را طی کنند.

    رهبر ارکستر فیلارمونیک کردستان در بخش دیگری از صحبت های خود بیان کرد: بالاخره در سال ۹۲ وقتی امین مرادی به عنوان مدیر حوزه هنری استان کردستان معرفی شد، به نوعی ما را احیا کرد و امکاناتی را در اختیار ما قرار داد که تا آن زمان به ما اختصاص پیدا نکرده بود. این مدیر که انصافا فعالیت های بسیار خوبی برای معرفی هنر ارزشمند در حوزه هنری انجام داده کارها را به سمتی هدایت کرد که سالن سینمای تحت مدیریت حوزه هنری استان را در اختیار ما قرار دادند و شما الان می توانید از این فضا به عنوان یک صحنه با کیفیت اجرای موسیقی نام ببرید. این در حالی است که استاندار کردستان نیز در این راه حمایت های خوبی کرده که اصلا انتظارش را نداشتیم.

    احمدی در پایان تصریح کرد: فعلا که اداره ارشاد استان حمایت چندانی از ما نکرده و این حوزه هنری و استانداری است که دست گروه ما را گرفته و از ما حمایت هایی می کند که واقعا جای تقدیر دارد اما با تمام این احوال ما یک مجموعه دولتی نیستیم و همچنان مستقل به فعالیت هایمان ادامه می دهیم اما این نهایت بی تعهدی اخلاقی است که نگوییم حوزه هنری و استانداری همراه ما نبوده اند.

    https://musiceiranian.ir/?p=110417
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *