×
×

مهاجرت با کوله‌بار دردهای سوریه

  • کد نوشته: 108945
  • موسیقی ایرانیان
  • چهارشنبه, ۵ام خرداد ۱۳۹۵
  • ۰
  • یک هنرمند فلسطینی سوری پس از مهاجرت به آلمان رنج‌ها و سختی‌های روزهای جنگ در سوریه را از یاد نبرده است و با صدای خود، آن‌ها را در این کشور اروپایی بار دیگر به گوش همگان می‌رساند. سایت خبری الجزیره در چهاردهم ماه جاری ۲۰۱۶ مطلبی را با عنوان هنرمند فلسطینی در آلمان از دردهای […]

    مهاجرت با کوله‌بار دردهای سوریه
  • ۲۰۸۷۱۶۲یک هنرمند فلسطینی سوری پس از مهاجرت به آلمان رنج‌ها و سختی‌های روزهای جنگ در سوریه را از یاد نبرده است و با صدای خود، آن‌ها را در این کشور اروپایی بار دیگر به گوش همگان می‌رساند.

    سایت خبری الجزیره در چهاردهم ماه جاری ۲۰۱۶ مطلبی را با عنوان هنرمند فلسطینی در آلمان از دردهای مردم سوریه می‌خواند در سایت خود درج کرد.

    در بخشی از متن این مطلب آمده است: «یک هنرمند فلسطینی سوری پس از مهاجرت به آلمان رنج‌ها و سختی‌های روزهای جنگ در سوریه را از یاد نبرده است و با صدای خود آن‌ها را در این کشور اروپایی بار دیگر به گوش همگان می‌رساند. ایهم احمد تبعه سوری فلسطینی پس از درگیری‌ها و جنگ‌های اخیر گروه تروریستی موسوم به داعش مجبور به ترک کشور خود و مهاجرت به اروپا شد. وی که مدت‌ها با رنج اندوه کشورش دست و پنجه نرم می‌کرد، این بار غم دیگری را نیز در سینه حمل می‌کند و آن دوری از خانواده‌اش است که هنوز موفق نشده‌اند به او در اروپا بپیوندند.

    این هنرمند سال گذشته، پیش از مجبور شدن به ترک سرزمینش در سوریه و در میان ویرانی‌های به جا مانده از جنگ در دمشق به نوازندگی می‌پرداخته است. اما پس از آن پیانوی خود را به دست نیروهای تروریستی از دست داد.

    ایهم احمد می‌نویسد: پیانو زندگی من است. وقتی در اردوگاه یرموک و نزد پناهندگان فلسطینی بودم، پیانویی داشتم که عزیزترین چیزی بود که در زندگی داشتم. وی این پیانو را با خود به میان ویرانه‌ها و خرابه‌ها می‌برد و در آن جا به نوازندگی می‌پرداخت. در آن روزها که ارتش سوریه در محاصره به سر می‌برد و گرسنگی و عملیات متعدد جنگی و بمباران کشور را در برگرفته بود، کودکان جنگ دور وی گردمی‌آمدند و با هم از امید و آینده بهتر می‌خواندند.

    پس از آن که پیانوی ایهم احمد توسط نیروهای داعش در آتش سوخت، وی مجبور به جلای وطن شد. اما با دوری از کشورش اندوه‌های سرزمینش را از یاد نبرد و با چمدانی سرشار از غم، بلافاصله پس از رسیدن به آلمان در مرکز پناهندگان به ترمیم قلب‌های شکسته دردمندان سوری پرداخت.»

    https://musiceiranian.ir/?p=108945
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *