×
×

در یک حراجی نیویورکی

  • کد نوشته: 108737
  • موسیقی ایرانیان
  • دوشنبه, ۳ام خرداد ۱۳۹۵
  • ۰
  • گیتار «الویس پریسلی» خواننده و نوازنده آمریکایی به قیمت ۳۳۴ هزار دلار به فروش رسید. به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گیتاری که «الویس پریسلی» خواننده آمریکایی ملقب به «سلطان راک اند رول» از پدرش هدیه گرفته بود، در یک حراجی نیویورکی به قیمت ۳۳۴ هزار دلار فروخته شد. گفته می‌شود «پریسلی» به‌خاطر دریافت کمربند […]

    در یک حراجی نیویورکی
  • ۱۴۶۳۹۸۹۶۱۸۴۴۵_۴۲۲گیتار «الویس پریسلی» خواننده و نوازنده آمریکایی به قیمت ۳۳۴ هزار دلار به فروش رسید.

    به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گیتاری که «الویس پریسلی» خواننده آمریکایی ملقب به «سلطان راک اند رول» از پدرش هدیه گرفته بود، در یک حراجی نیویورکی به قیمت ۳۳۴ هزار دلار فروخته شد.

    گفته می‌شود «پریسلی» به‌خاطر دریافت کمربند مشکی در ورزش کاراته، این گیتار را از پدرش هدیه گرفت. این خواننده مشهور در سال ۱۹۷۵ گیتار خود را در کنسرت کارولینای شمالی به یکی از طرفدارانش هدیه داد.

    اولین پیانوی «الویس پریسلی» نیز که ارزش آن ۶۰ هزار دلار تخمین زده شده بود، به قیمت حدود ۱۴۰ هزار دلار به فروش رسید.

    «الویس آرون پریسلی» (۱۹۷۷-۱۹۳۵) خواننده و هنرپیشه‌ آمریکایی و یکی از موفق‌ترین شخصیت‌ها در هنر معاصر و موسیقی آمریکای قرن بیستم بود. مرگ او در سن ۴۲ سالگی به محبوبیتش بین هوادارانش افزود. او در دوران شکوفا شدن سبک «راک اند رول» بویژه در نیمه‌ دوم دهه ۱۹۵۰ بر آن حکمرانی می‌کرد‌، چنان که به «سلطان راک اند رول» مشهور شد. «پریسلی» از سال ۱۹۵۶ به بعد، با اجرای ۴۵ ترانه که از هر کدام از آن‌ها بیش از یک میلیون نسخه به فروش رفت و همچنین بازی در ۳۳ فیلم سینمایی و حضور در برنامه‌های تلویزیونی و کنسرت‌ها،‌ موفقیت‌ اقتصادی رکوردشکنی را کسب کرد.

    در این حراجی همچنین ترانه دست‌نویسی از «جان لنون» هنرمند سرشناس گروه موسیقی «بیتلز» به قیمت ۳۵۴ هزار و ۴۰۰ دلار به فروش رسید. نام این ترانه «به نفع آقای کایت» بود.

    «جان لنون» به‌عنوان یکی از اعضای موسس گروه «بیتلز» و یکی از تأثیرگذار‌ترین چهره‌ها در گسترش موسیقی عامه‌پسند در سراسر جهان شناخته می‌شود. «لنون» همراه «پل مک‌کارتنی» یکی از موفق‌ترین ترانه‌سرایان قرن بیستم به‌شمار می‌رود. زمانی که در سال ۱۹۷۰ گروه «بیتلز» از هم پاشید، او به‌صورت انفرادی حرفه‌اش را ادامه داد. «لنون» در موسیقی سبک «راک اند رول» دهه ۱۹۶۰ میلادی تأثیر به‌سزایی داشت و برخی از ترانه‌های خوب «بیتلز» از کارهای او هستند. «دشت‌های توت‌فرنگی برای همیشه» و «من گراز دریایی هستم» از تک‌آهنگ‌های به‌یادماندنی او به‌شمار می‌روند.

    «جان لنون» در سال ۱۹۸۰ در حالی که به آپارتمان خود در ساختمان داکوتا در شهر نیویورک بازمی‌گشت، توسط یکی از طرفداران سابقش به نام «مارک دیوید چپمن» به ضرب چهار گلوله کشته شد.

    به گزارش بی‌بی‌سی، در این حراجی ژاکت قرمزرنگ «مایکل جکسون» که او در تور جهانی سال ۱۹۹۷-۱۹۹۶ به تن می‌کرد، به قیمت ۲۵۶ هزار دلار یعنی چهار برابر آنچه پیش‌بینی شده بود، فروخته شد.

    از دیگر یادگاری‌های هنرمندان عرضه‌شده در این حراجی می‌توان به اولین پیانوی «لیدی گاگا» اشاره کرد که پیش‌بینی می‌شد ۱۰۰ هزار دلار به فروش برسد، اما خریداری برای آن پیدا نشد.

    https://musiceiranian.ir/?p=108737
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *