×
×

مهمان سیاسی مصر به کنسرت «لیان» آمد

  • کد نوشته: 107444
  • موسیقی ایرانیان
  • چهارشنبه, ۲۲ام اردیبهشت ۱۳۹۵
  • ۰

  • گروه موسیقی «لیان» بوشهر به سرپرستی «محسن شریفیان» تازه ترین کنسرت خود را در حالی اجرا کرد که «خالد ابراهیم اماره» رییس دفتر حفاظت منافع سفارت مصر مهمان ویژه این اجرای زنده بود.
    +عکسهای سامان هادیان از کنسرت گروه لیان را در ادامه ببینید

    مهمان سیاسی مصر به کنسرت «لیان» آمد
  • کنسرت لیان

    کنسرت لیان

    گروه موسیقی «لیان» بوشهر به سرپرستی «محسن شریفیان» تازه ترین کنسرت خود را در حالی اجرا کرد که «خالد ابراهیم اماره» رییس دفتر حفاظت منافع سفارت مصر مهمان ویژه این اجرای زنده بود.

    به گزارش سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان»، تازه ترین کنسرت گروه موسیقی «لیان» بوشهر به سرپرستی محسن شریفیان سه شنبه شب ۲۱ اردیبهشت ماه در حالی میزبان علاقه مندان به موسیقی جنوب بود که خالد ابراهیم اماره رییس دفتر حفاظت منافع سفارت مصر به عنوان مهمان ویژه در این برنامه حضور داشت.

    محسن شریفیان نیز با معرفی خالد اماره در سالن و خوشامدگویی به او، خطاب به حاضران گفت: برای من خوشحال کننده است که هنر و موسیقی می‌تواند زمینه ساز گفتمان فرهنگی در جامعه امروزی شود. دعوت ما از حافظ منافع کشور مصر در ایران یک دعوت کاملا فرهنگی بود و به هیچ وجه سفارشی از جایی نگرفته بودیم و امشب بسیار خوشحالم که مورد قبول قرار گرفت.

    وی ادامه داد: «امروز من به عنوان یک ایرانی و یک بوشهری می‌خواهم با دوستان مصری‌ای دست دوستی بدهم تا دنیا بفهمد کشور من، با تاریخ و ادبیاتی کهن و مردمانی فرهیخته، کشوری صلح دوست است و با شعار گفتمان فرهنگی با جهان به گفتگو می‌نشیند و این دست دوستی نمادی از هویت جهانی هر ایرانی می‌تواند باشد.»

    اجرای قطعات بندری و پرطرفدار بوشهری در قلب تهران بخش‌های مختلف این اجرا را در بر می‌گرفت و محسن شریفیان در بین اجرای قطعات، از حاضران در سالن برای همراهی بیشتر در همخوانی قطعات کمک می‌گرفت و پیش از اجرای هر قطعه به مسئولین تالار وحدت تذکر می‌داد که «بچه های تالاروحدت مراقب سقف سالن باشند که مبادا ریزش کند!»

    این کنسرت با استقبال دوستداران لیان دقایقی بیشتر از زمان معمول در تالار وحدت ادامه پیدا کرد.

    اجرای حرکات آیینی توسط پیشکسوت آیین‌های جنوبی و همچنین اجرای چند حرکت آیینی دیگر توسط کودک خردسال بوشهری از بخش های ویژه این کنسرت بود.

    سرپرست گروه لیان بعد از اجرای این بخش از کنسرت به مخاطبان گفت: «گروه لیان خود را نسبت به حفظ و اشاعه آیین های بوشهر برای نسل جدید مسئول می‌داند. متاسفانه رفته رفته برخی آیین‌ها بین ما در آستانه فراموشی ا‌ست و ما امروز شاهدیم که نسل جدید همه حرکات غربی را به مرور یاد گرفته اما برخی حرکات و آیین‌های مذهبی و محلی ایرانی را به مرور فراموش کرده است. ما تصمیم داریم با معرفی چهره‌های شناخته شده رقص آیینی در بین خردسالان جنوب، زمینه‌ساز آغاز روندی باشیم که فرهنگ و اصالت ایرانی را بیش از این در بین نسل جدید اشاعه می دهد.»

    این کنسرت به همت شرکت «کامیاب بهاران» به تهیه کنندگی علی حق‌شناس و مدیریت اجرایی و طراحی صحنه سیاوش خلبانی روی صحنه رفت.

    در ادامه عکسهای این اجرا را از طریق سایت «موسیقی ایرانیان» (عکاس: سامان هادیان) مشاهده نمایید. (برای بزرگنمایی تصاویر، بروی هر یک از عکسها کلیک کنید)

    https://musiceiranian.ir/?p=107444
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *