×
×

رودکی میزبان «اینجا روزها» شد

  • کد نوشته: 106124
  • موسیقی ایرانیان
  • جمعه, ۱۰ام اردیبهشت ۱۳۹۵
  • ۰
  • شامگاه پنجشنبه ۹ اردیبهشت ماه تالار رودکی تهران میزبان گروه موسیقی «مهتاب‌رو» بود تا جدیدترین کنسرت خود با نام «اینجا روزها…» را راس ساعت وعده داده شده یعنی ۲۱ روی صحنه ببرد. این کنسرت با اجرای ساز و آواز با شعر «درد مشترک» احمد شاملو آغاز شد و سپس تصنیف «پریشان گیسو» با شعر ابوالفضل […]

    رودکی میزبان «اینجا روزها» شد
  • ۲۰۶۲۵۳۵شامگاه پنجشنبه ۹ اردیبهشت ماه تالار رودکی تهران میزبان گروه موسیقی «مهتاب‌رو» بود تا جدیدترین کنسرت خود با نام «اینجا روزها…» را راس ساعت وعده داده شده یعنی ۲۱ روی صحنه ببرد.

    این کنسرت با اجرای ساز و آواز با شعر «درد مشترک» احمد شاملو آغاز شد و سپس تصنیف «پریشان گیسو» با شعر ابوالفضل کمالی و موسیقی وصال عرب زاده، قطعه دیگری با بخشی از شعر شاملو در ادامه اجرای اول، تصنیف «دردی به دل مانده» با کلام و موسیقی وصال عرب زاده، باز هم قطعه‌ای از شعر شاملو در ادامه اجراهای قبلی روی صحنه رفت و پایان بخش پارت اول این کنسرت که در دستگاه همایون اراده شد تصنیف «آرام باش» با شعر سیدعلی صالحی و موسیقی وصال عرب زاده بود.

    این کنسرت با استراحتی ۱۰ دقیقه‌ای بخش دوم خود را در بیات ترک آغاز کرد که تصنیف‌های «دلا بسوز» با شعر حافظ و موسیقی وصال عرب زاده، «ما در این شهر غریبیم» با شعر سعدی و موسیقی هومان رومی، «ره میخانه» با شعر عطار و موسیقی هومان رومی و دو قطعه ساز و آوازی در این بخش اجرا شد.

    گروه «مهتاب رو» به سرپرستی وصال عرب زاده کنسرت دیشب را روی صحنه برد و آهنگسازان آن عرب زاده و هومان رومی بودند. بهادر صحت خواننده جوان به همراه همخوان مرجان بنایی آنها را همراهی می کردند.

    ارژنگ فرامرزی تنبک، آرش سعیدیان عود، شیلان اردلان سه تار و همخوان، مهرناز دبیرزاده سازهای کوبه ای و همخوان، هومان رومی کمانچه و وصال عرب زاده سه تار نوازندگان کنسرت «اینجا روزها…» بودند.

    بهادر صحت خواننده این گروه ضمن تلاش برای ارائه اجرایی موفق، در صورت تداوم فعالیت در زمینه اجراهای زنده و آموزش حرفه‌ای و مستمر خوانندگی می تواند نقاط قوت صدای خود را تقویت کرده و به سبک آوازی خاص خود برسد. همچنین در اجرای دیشب استفاده درستی از همخوان زن نشده بود و بهتر بود در چنین شرایطی بخش‌هایی از دکلمه شعر در نظر گرفته شود.

    از نکات قابل توجه کنسرت دیشب نوازندگی و حس و حال مهرناز دبیرزاده نوازنده سازهای کوبه‌ای بود. تکنوازی عود و کمانچه هم مورد تشویق حاضران در سالن قرار گرفت. وصال عرب زاده سرپرست گروه که وظیفه آهنگسازی چندین قطعه از کنسرت دیشب را برعهده داشت با سه تارنوازی خود نیز گروه را همراهی می کرد.

    دست اندرکاران کنسرت «اینجا روزها…» اجرای خود را روایتگر انسان امروزین می دانند که با همه آلام و آرزوهایش انسان مایوس و گاهی امیدوار، عاشق و گاهی دلشکسته است و در پایان به امید آرامش حاصل از درست شدن همه چیز خویشتن را تسلی می دهد.

    https://musiceiranian.ir/?p=106124
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *