×
×

ششم اردیبهشت ماه

  • کد نوشته: 105849
  • موسیقی ایرانیان
  • سه شنبه, ۷ام اردیبهشت ۱۳۹۵
  • ۰
  • استاد «ناصر مهرورز» در «باغ بهشت» همدان به خاک سپرده شد. او که از پیشکسوتان حوزه‌ی موسیقی در استان همدان بود، پس از آن‌که هنگام کوه‌نوردی دچار مشکل و سپس به بیمارستان منتقل شد، روز چهارم اردیبهشت‌ماه درگذشت. مراسم تشییع و تدفین او صبح ششم اردیبهشت‌ماه در «باغ بهشت» همدان انجام شد. همچنین مراسم ختمی […]

    ششم اردیبهشت ماه
  • ۱۴۶۱۵۹۳۸۶۳۴۴۱_photo_2016-04-25_17-19-50استاد «ناصر مهرورز» در «باغ بهشت» همدان به خاک سپرده شد.

    او که از پیشکسوتان حوزه‌ی موسیقی در استان همدان بود، پس از آن‌که هنگام کوه‌نوردی دچار مشکل و سپس به بیمارستان منتقل شد، روز چهارم اردیبهشت‌ماه درگذشت. مراسم تشییع و تدفین او صبح ششم اردیبهشت‌ماه در «باغ بهشت» همدان انجام شد. همچنین مراسم ختمی نیز بعدازظهر امروز در شهر همدان برای گرامیداشت یادش برگزار شد.

    مهرورز متولد سال ۱۳۲۴ بود و از کودکی به آموختن موسیقی علاقه داشت. به همین دلیل نزد استاد آسایش که از هنرمندان قدیمی استان همدان بود، نواختن ویلن را فراگرفت و پس از پایان دوران تحصیل، در آموزش و پرورش به‌عنوان کارشناس امور هنری مشغول به کار شد.

    ن هنرمند همچنین حدود ۱۰ سال نزد استاد نصرالله ناصح‌پور اصول آواز را فراگرفت و علاقه‌مندان به این هنر نیز در سال‌های بعد نزد او آموزش دیدند.

    پس از انقلاب و در دهه‌ی ۶۰، نخستین کنسرت‌ها در استان همدان توسط او پایه‌گذاری شد و در سال ۱۳۶۸ نیز در جشنواره موسیقی فجر رتبه برتر را کسب کرد.

    این هنرمند حوزه موسیقی چند کنسرت هم در کشورهای چین و کره جنوبی برگزار کرد.

    او در سال‌های گذشته به‌دلیل وجود غده‌ای در سرش با مشکلاتی مانند لکنت زبان مواجه شده بود، اما با این حال، آواز می‌خواند و همچنان به کوه‌نوردی می‌پرداخت.

    https://musiceiranian.ir/?p=105849
       
    برچسب ها ناصر مهرورز

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *