×
×

بازسازی تنبور در موسیقی آذری

  • کد نوشته: 105665
  • موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۴ام اردیبهشت ۱۳۹۵
  • ۰
  • گروه موسیقی «ره سماع» به خوانندگی ودود موذن و سرپرستی ساسان شکاریان کنسرت خود را با عنوان «سماع زرکوبان» اواخر اردیبهشت سال جاری در تالار وحدت روی صحنه می برد. تازه ترین کنسرت گروه موسیقی «ره سماع» سه شنبه ۲۸ اردیبهشت ماه به خوانندگی ودود موذن در تالار وحدت تهران برگزار می شود. در این […]

    بازسازی تنبور در موسیقی آذری
  • گروه موسیقی «ره سماع» به خوانندگی ودود موذن و سرپرستی ساسان شکاریان کنسرت خود را با عنوان «سماع زرکوبان» اواخر اردیبهشت سال جاری در تالار وحدت روی صحنه می برد.

    تازه ترین کنسرت گروه موسیقی «ره سماع» سه شنبه ۲۸ اردیبهشت ماه به خوانندگی ودود موذن در تالار وحدت تهران برگزار می شود. در این کنسرت ودود موذن آواز می خواند و ساسان شکاریان سرپرستی گروه، آهنگسازی و نوازندگی تنبور را بر عهده دارد.

    کنسرت «سماع زرکوبان» شامل اجرای قطعه هایی از موسیقی آذری، موسیقی ایرانی و موسیقی تنبور است. در میان کنسرت هایی که در ایران اجرا می شود کمتر دیده شده که موسیقی آذری با تنبور اجرا شود اما گروه ره سماع تنبور را وارد سازبندی گروه خود کرده تا این ساز را در موسیقی آذری هم بازآفرینی کند.

    قطعه بی کلام «سحری» قطعه باستانی تنبوربا تنظیم ساسان شکاریان، تصنیف «باز سپید» سروده مولانا به آهنگسازی و تنظیم ساسان شکاریان، تصنیف «قدح عشق» سروده مولانا به آهنگسازی و تنظیم ساسان شکاریان، تصنیف «علی گویم علی جویم» سروده موافق به آهنگسازی مرحوم امیر حیاتی، قطعه بی کلام «شور عشق» به آهنگساز ی و تنظیم ساسان شکاریان، تصنیف «بر قدسیان آسمان» سروده شیخ فضل الله نعیمی به آهنگساز یو تنظیم ساسان شکاریان، قطعه بی کلام سنگلی سماع «سملی سماع» با تنظیم ساسان شکاریان، تصنیف «در سوگ لیلی» سروده ملاپناه واقف به آهنگسازی و تنظیم ساسان شکاریان، قطعه «سماع زرکوبان» به آهنگسازی و تنظیم و تک نوازی تنبور ساسان شکاریان، تصنیف «من مست و تو دیوانه» سروده مولانا به آهنگسازی و تنظیم ساسان شکاریان، تصنیف «باز هوای وطنم آرزوست» به آهنگسازی کیخسرو پورناظری، تصنیف آذری «منده سیغار ایکی جهان» سروده عمادالدین نسیمی به آهنگسازی و تنظیم ساسان شکاریان برخی از قطعه هایی هستند که در این کنسرت به علاقه مندان ارائه می شود.

    وحید جبارزاد کمانچه، جلیل حمیدی بالابان، هادی صوانی بربت، بهرنگ پادیر تنبک و دف، جاوید صادقی اشرافی کوزه و بندیر، پیام ترسلی پرکاشن، نیما برزگر رفاب، محمد سیفی کمانچه آلتو، هادی ارجمندی تنبک و دف نوازندگانی هستند که در کنسرت «سماع زرکوبان» در ترکیب گروه ره سماع حضور دارند.

    فرزانه احمدیان، سارا پور حسن، پوریا رمضانی، محمد سلیمانی، توحید سلمانزاده، جواد عباسپور، میلاد خدائی و علی علیزاده بزازی در این گروه تنبور می نوازند. ویدا ملک نژاد اورنگی، سولماز پور مختار، آیدین غلامرضائی، سید محمد زمزم، اوکتای جلیل زاده ناسخ و داود سبیلی هم  اعضای گروه کُر را تشکیل می دهند.

    کنسرت «سماع زرکوبان» ۲۸ اردیبهشت ساعت ۱۸ در تالار وحدت برگزار می شود.

    https://musiceiranian.ir/?p=105665
       
    برچسب ها ودود موذن

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *