×
×

همکاری پیمان سلطانی با ۳۴ خواننده

  • کد نوشته: 105561
  • موسیقی ایرانیان
  • جمعه, ۳ام اردیبهشت ۱۳۹۵
  • ۰
  • آهنگساز و رهبر ارکستر موسیقی ایرانی از انتشار مجموعه‌ای مشتمل بر موسیقی، قطعات ادبی و هنرهای تجسمی با نام «خیام خوانی» همزمان با گرامیداشت روز خیام خبر داد. پیمان سلطانی که چندی پیش آلبوم «عاشق می شویم» به آهنگسازی وی و خوانندگی سالار عقیلی منتشر شد درباره تازه ترین فعالیت های خود بیان کرد: مجموعه […]

    همکاری پیمان سلطانی با ۳۴ خواننده
  • پیمان سلطانی

    پیمان سلطانی

    آهنگساز و رهبر ارکستر موسیقی ایرانی از انتشار مجموعه‌ای مشتمل بر موسیقی، قطعات ادبی و هنرهای تجسمی با نام «خیام خوانی» همزمان با گرامیداشت روز خیام خبر داد.

    پیمان سلطانی که چندی پیش آلبوم «عاشق می شویم» به آهنگسازی وی و خوانندگی سالار عقیلی منتشر شد درباره تازه ترین فعالیت های خود بیان کرد: مجموعه موسیقایی «خیام خوانی» تازه ترین اثر من در حوزه موسیقی است که روز ۲۸ اردیبهشت ماه همزمان با روز بزرگداشت خیام توسط موسسه «رهگذر هفت اقلیم» در قالب یک کتاب و دو لوح فشرده به علاقه مندان ارائه می شود.

    وی ادامه داد: در لوح فشرده اول این مجموعه که در ساختار ارکستر سمفونیک و سازهای ملی همراه با ارکستر فیلارمونیک ارمنستان ضبط شده تلاش شده تا در قالب عنوان «خیام هست و نیست»، خیامِ فیلسوف به مخاطبان این شاعر ارزشمند معرفی شود. در لوح فشرده دوم نیز که در ساختار آنسامبل سازهای ملی تولید شده سعی کردیم در قالب عنوان «خیام ترانه ها»، خیام شاعر را به مخطبان بشناسانیم.

    سلطانی درباره حضور خواننده‌ها در این همکاری بیان کرد: در این مجموعه ۳۴ خواننده نیز هر کدام یک رباعی از خیام را به همراه ساز و آواز در قالب موسیقی دستگاهی ایران می خوانند که برای من تجربه جالب توجهی بود. در کنار این آثاری که به آنها اشاره کردم، نزدیک به ۵۵ رباعی منتخب از خیام با تصحیح، مقابله و صدای بنده نیز گنجانده شده که علاقه مندان می تواند از این فضای موسیقایی نیز استفاده کنند.

    این آهنگساز افزود: سالار عقیلی، پوریا اخواص، حسین علیشاپور، وحید تاج، محمد اثنی عشری، مهدی امامی، اسحاق انور، مجتبی عسگری، علیرضا وکیلی منش، مهیار شادروان، اشکان کمانگری از جمله خوانندگانی هستند که در فهرست ۳۴ نفره خوانندگان آلبوم همراه اثر حضور داشته و قطعاتی را به صورت ساز و آواز اجرا کرده اند. این در حالی است که ۲۸ نوازنده نیز در کنار این خوانندگان حضور دارند.

    آهنگساز قطعه ماندگار «وطن» در بخش پایانی صحبت های خود به آثار دیگر این بسته هنری اشاره کرد و توضیح داد: همراه با این مجموعه موسیقایی کتابی با مقدمه هایی از خاقانی، نظامی، حمیدرضا شعبانی و بنده منتشر می شود که علاوه بر این نوشتارها تابلوهایی از چند هنرمند خوشنویس بر اساس ذهنیت خیام به تصویر کشیده شده است. ضمن اینکه نوشتارهای کتاب یاد شده به دو زبان انگلیسی و فرانسه نیز ضمیمه شده و روز ۲۸ اردیبهشت ماه توسط موسسه «رهگذر هفت اقلیم هنر» منتشر می شود.

    https://musiceiranian.ir/?p=105561
       
    برچسب ها پیمان سلطانی

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *