×
×

گزارش تصویری و متنی از این مراسم

  • کد نوشته: 105353
  • موسیقی ایرانیان
  • چهارشنبه, ۱ام اردیبهشت ۱۳۹۵
  • ۱ دیدگاه
  • جشن بهاریِ عاشیق ها و موسیقی عاشیقی سی ام فروردین با حضور علاقه مندان و بزرگان موسیقی عاشیقی از استان های مختلف ایران در شهر زنجان برگزار شد. +عید عاشیق‌ها، به عنوان میراث معنوی، در روز ۲۲ دی‌ماه سال ۱۳۸۸ به شماره پرونده ۸۰ به ثبت ملی شده است

    گزارش تصویری و متنی از این مراسم
  • عاشیق محمد حسین دهقان- ارومیه

    عاشیق محمد حسین دهقان- ارومیه

    جشن بهاریِ عاشیق ها و موسیقی عاشیقی سی ام فروردین با حضور علاقه مندان و بزرگان موسیقی عاشیقی از استان های مختلف ایران در شهر زنجان برگزار شد.

    به گزارش سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان»، مراسم «عاشیقلار بایرامی» که هر ساله، فروردین ماه، در زنجان برقرار است با حضور علاقه مندان و بزرگان موسیقی عاشیقی از استان های مختلف ایران برگزار شد. امسال در این برنامه اجرای موسیقی عاشیقی علوی – بکتاشی های ترکیه توسط هادی سپهری (باغلاما و آواز) و بهرنگ نیک آیین (بَندیر) انجام شد.

    عید عاشیق‌ها، به عنوان میراث معنوی، در روز ۲۲ دی‌ماه سال ۱۳۸۸ به شماره پرونده ۸۰ به ثبت ملی شده است. حوزه ی موسیقی عاشیقی زنجان با برگزاری این مراسم در بین هفت حوزه داخل کشور از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. این مراسم از سال ۱۳۸۵ برگزار شده و امسال نیز یازدهمین سال آن برگزار شد.

    از جمله عاشیق های پیشکسوت و جوان که در این مراسم به اجرا پرداختند می توان به عاشیق محمد حسین دهقان از ارومیه، عاشیق غفار ابراهیمی از تبریز، عاشیق ستار از زنجان، عاشیق عباس ستاری از میانه، عاشیق مهدی نجفی از زنجان، عاشیق یارمحمد از قیدار اشاره کرد. همچنین به عنوان یکی از برگزارکنندکان و بزرگ موسیقی عاشیقی زنجان عاشیق مسلم عسکری در ابتدای مراسم به سخنرانی پرداخت.

    سال گذشته نیز مراسم «عاشیق‌لار بایرامی» با حضور هنرمندانی از استان‌های آذربایجان غربی، اردبیل، تهران، البرز، قم، قزوین، آذربایجان شرقی و همدان در استان زنجان برگزار شده بود.

    در ادامه می توانید عکسهایی از این مراسم ببینید (عکاس: فائزه ساکی).

    https://musiceiranian.ir/?p=105353
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *