×
×

با اجرای ارکستر سمفونیک تهران

  • کد نوشته: 105331
  • موسیقی ایرانیان
  • سه شنبه, ۳۱ام فروردین ۱۳۹۵
  • ۰
  • ارکستر سمفونیک تهران برای اجرا در اختتامیه جشنواره بین‌المللی بهاری شانگهای چین قطعه «نی‌نوا» اثر حسین علیزاده را انتخاب کرده است. علی رهبری – مدیر هنری ارکستر سمفونیک تهران – با اعلام این مطلب گفت: ما اردیبهشت‌ماه به شانگهای سفر خواهیم کرد و رپرتوآر اجرا را نیز تعیین کرده‌ایم. در این کنسرت علاوه بر قطعه […]

    با اجرای ارکستر سمفونیک تهران
  • علی رهبری

    علی رهبری

    ارکستر سمفونیک تهران برای اجرا در اختتامیه جشنواره بین‌المللی بهاری شانگهای چین قطعه «نی‌نوا» اثر حسین علیزاده را انتخاب کرده است.

    علی رهبری – مدیر هنری ارکستر سمفونیک تهران – با اعلام این مطلب گفت: ما اردیبهشت‌ماه به شانگهای سفر خواهیم کرد و رپرتوآر اجرا را نیز تعیین کرده‌ایم. در این کنسرت علاوه بر قطعه «نی‌نوا» اثر حسین علیزاده، «پرنده آتشین» اثر استراوینسکی‌ و سمفونی «فانتاستیک» اثر برلیوز را اجرا خواهیم کرد.

    او درباره اجراهای پیش روی ارکستر سمفونیک در تهران نیز توضیح داد: تمرین‌ها از دو روز پیش آغاز شده است و بچه‌ها بیشتر از انتظار من، خوب کار کرده‌اند. به احتمال زیاد، ۱۵ و ۱۶ اردیبهشت‌ماه اجرایی خواهیم داشت و از چایکوفسکی قطعه‌ای را اجرا خواهیم کرد.

    رهبری همچنین اظهار کرد: ارکستر سمفونیک تهران پس از آزمون‌هایی که از نوازندگانش گرفت، جوان شده است و نوازندگان ویلن و ویلنسل نیز به ما اضافه شده‌اند. نوازندگان بین ۲۰ تا ۳۰ سال سن دارند و همه‌چیز خوب پیش می‌رود.

    او بیان کرد: ما در حال حاضر با حمایت‌های وزیر ارشاد و معاون او، یک قدرت معنوی گرفته‌ایم، زیرا آن‌ها پشت ارکستر را گرم کرده‌اند و این موضوع برای من بسیار لذت‌بخش است.

    رهبری در پاسخ به این پرسش که آیا ارکستر سمفونیک در روزهای عادی، اجرایی با لوریس چکناواریان خواهد داشت؟ گفت: آقای چکناواریان مشغول تمرین با ارکستر ملی است و قرار نیست اجرایی با ارکستر سمفونیک تهران داشته باشد.

    این هنرمند درباره وضعیت قرارداد نوازندگان نیز بیان کرد: قرار است نوازندگان در چند روز آینده، قراردادهای‌شان را امضا کنند. من تلاش کرده‌ام که نتیجه این کار، یک قرارداد حرفه‌ای باشد.

    رهبری در بخش پایانی سخنانش، گفت: برنامه اجرای ارکستر سمفونیک در افتتاحیه فستیوال بروکنر اتریش در سال آینده هنوز پابرجاست. این در حالی است که برنامه افتتاحیه امسال توسط ارکستر کره جنوبی اجرا شد.

    https://musiceiranian.ir/?p=105331
       
    برچسب ها علی رهبری

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *