×
×

با اجازه صاحب اثر و از طریق سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان»

  • کد نوشته: 104922
  • موسیقی ایرانیان
  • چهارشنبه, ۲۵ام فروردین ۱۳۹۵
  • ۲ دیدگاه
  • hot-topic-logohot-topic-logo موزیک ویدئو «سمن بویان در مقام الله هو» اثری از گروه «سرو» با آواز «امیر تقی نژاد»، از طریق سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان» منتشر و در دسترس مخاطبین قرار گرفت. این کلیپ را می توانید در ادامه آنلاین ببینید و در صورت تمایل دانلود نمایید.
    +چندی پیش نیز موزیک ویدئو «مقام حاجی قلاق» با تکنوازی دو تار شمال خراسان به نوازندگی «صادق مهدوی» که سرپرستی گروه موسیقی «سرو» را برعهده دارد، در دسترس قرار گرفت که با استقبال مخاطبین روبرو شد

    با اجازه صاحب اثر و از طریق سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان»
  • sarvموزیک ویدئو «سمن بویان در مقام الله هو» اثری از گروه «سرو» با آواز «امیر تقی نژاد»، از طریق سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان» منتشر و در دسترس مخاطبین قرار گرفت.

    به گزارش سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان»، صادق مهدوی (دوتار، سرپرست گروه سرو) به همراه امین دادوری (دف)، کسرا شایگان (همنوازان)، علیرضا حسینی (همنوازان) و علی سیاح (همنوازان) در این اثر به هنرنمایی پرداخته اند، همچنین کارگردانی و تدوین این قطعه تصویری را «میثم آذرزاد» برعهده داشته و تهیه کننده کار «حسین زرنانی» است، «برهان ابن الدین» (فیلمبردار) و  «میثم آذرزاد» (فیلمبردار) دیگر عوامل کلیپ «سمن بویان در مقام الله هو» هستند.

    مقام الله هو از مقامهای مشهور دوتار شرق خراسان (تربت جام و تایباد ) است که در این کلیپ با شعری از خواجه حافظ تنظیم شده و اعضای گروه موسیقی «سرو» آنرا اجرا کرده اند. دور ایقاعی (ریتم) اکثر مقامهای شرق خراسان بسیار متنوع و بدیع هستند و از دورهای ساده اجتناب میکنند. این دورها در بازیها (رقصهای آیینی) جلوهء بسیار زیبایی به موسیقی میدهند. ریتم این مقام ده ضربی مخصوی است که شبیه ریتم سه جار از مقامهای دف کردستان میباشد.

    شایان ذکر است که این اثر در تابستان ۱۳۹۳ در کنار برجهای دوقلوی خرقان که بازمانده از دورهءتیموریست فیلم برداری شده است.

    چندی پیش نیز موزیک ویدئو «مقام حاجی قلاق» با تکنوازی دو تار شمال خراسان به نوازندگی «صادق مهدوی» که سرپرستی گروه موسیقی «سرو» را برعهده دارد، در دسترس قرار گرفت که با استقبال مخاطبین روبرو شد.

    در ادامه می توانید این موزیک ویدئو را با اجازه صاحب اثر از طریق سایت «موسیقی ایرانیان» آنلاین ببینید و در صورت تمایل دانلود نمایید.

    +دانلود موزیک ویدئو «سمن بویان در مقام الله هو» با کیفیت بالا

    آنلاین ببینید:

    https://musiceiranian.ir/?p=104922
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *