×
×

انتقاد از بی‌اخلاقی‌ها

  • کد نوشته: 104486
  • موسیقی ایرانیان
  • پنجشنبه, ۱۹ام فروردین ۱۳۹۵
  • ۱ دیدگاه
  • مراسم تشییع پیکر استاد جواد لشگری نوازنده و آهنگساز پیشکسوت موسیقی ایرانی پنجشنبه ۱۹ اردیبهشت‌ماه از مقابل تالار وحدت تهران به سمت قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) برگزار شد.
    +در ادامه عکسهای این مراسم را دنبال کنید

    انتقاد از بی‌اخلاقی‌ها
  • ۱۴۶۰۰۱۱۶۸۴۹۶۷_borna ghasemi-4مراسم تشییع پیکر استاد جواد لشگری نوازنده و آهنگساز پیشکسوت موسیقی ایرانی پنجشنبه ۱۹ اردیبهشت‌ماه از مقابل تالار وحدت تهران به سمت قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) برگزار شد.

    حمیدرضا نوربخش مدیرعامل خانه موسیقی در ابتدای این مراسم با ابراز تاسف از درگذشت استاد جواد لشگری گفت: تقدیر این بود که یک بار دیگر جامعه موسیقی فراغ دیگری را تجربه کند و امروز دور هم جمع شده‌ایم تا در مراسم تشییع پیکر هنرمندی شرکت کنیم که از سال های تاسیس رادیو در کنار هنرمندان موسیقی مشغول فعالیت بود. به راستی که او از شخصیت‌های بزرگ موسیقی اصیل ایرانی است که حضورشان برای فرهنگ و هنر کشورمان برکت و ضرورتی انکارناپذیر بود.

    وی با بیان اینکه مرحوم جواد لشگری یکی از پرکارترین هنرمندان موسیقی طی دهه‌های گذشته بود، گفت: استاد لشگری از جمله هنرمندان فعال عرصه موسیقی بود که در ساخت و تدوین ماندگارترین آثار موسیقایی کشورمان تلاش ویژه‌ای داشت و همچنان که می‌بینیم آثار او طراوت و تازگی همیشگی دارد و این ویژگی‌های هنرمندانی است که آثار ماندگاری دارند. استاد لشگری از جمله افرادی بود که منش، شخصیت و اخلاق ارزشمندش از او هنرمندی متواضع ساخته بود که در حین بزرگی، هیچ ادعایی نداشت. او هر جا که بود احساس مسئولیت می‌کرد و هر زمان که حضورش می‌توانست ثمربخش باشد، با وجود کهولت سن حضور می‌یافت و با تواضع و فروتنی به ما درس‌های زیادی می‌داد.

    این خواننده موسیقی ایرانی افزود: صداقت گفتاری یکی از موضوعات مهمی بود که در منش استاد لشگری نهادینه شده بود. موضوعی که جامعه موسیقی ما این روزها به آن نیاز دارد. امروز این نکته را جسارتا به جوانان عرض می‌کنم که دوستان خوبم! جوهره همه ادیان، اخلاق است و آنچه انسان را به رستگاری می‌رساند اخلاقی است که باید به آن توجه فراوانی داشته باشیم، اما متاسفانه در این روزها با بی‌اخلاقی مواجه هستیم که نیاز ما به امثال جواد لشگری‌ها را بیشتر می‌کند. ما باید از این بزرگان بیاموزیم که صادق باشیم و بدانیم هدف، وسیله را توجیه نمی‌کند. ما باید از این عزیزان بیاموزیم که انتقاد با اخلاق همراه باشد، مساله‌ای که خیلی‌ها در این روزها از آن عدول می‌کنند.

    مدیرعامل خانه موسیقی در ادامه صحبت‌های خود تصریح کرد: وقتی به نهاد محکمی چون خانه موسیقی که با همت بزرگانی از جمله جواد لشگری تا به امروز به حیات خود ادامه داده، به راحتی حمله می‌شود و با بی‌اخلاقی تمام انتقادهایی را به آن وارد می‌کنند، ماجرا کمی ناراحت‌کننده می‌شود. ما باید بدانیم که خانه موسیقی فقط خشت و گل نیست، خانه موسیقی خانه موسیقی است که با این بزرگان شناخته می‌شود و لازم است ما حرمت بزرگان را پاس بداریم و بدانیم که کسوت همواره برای ما اهمیت دارد.

    نوربخش در بخش پایانی صحبت‌های خود گفت: امیدوارم بیشتر از همه ملزم به رعایت  اخلاق در گفتار و رفتار صادقانه باشیم و در چنین مراسمی که برای استاد جواد لشگری برگزار شده، به این موضوع توجه کنیم که همواره به موضوع اخلاق و صداقت توجه کنیم.

    بزرگ لشگری از بستگان مرحوم جواد لشگری نیز با اشاره به ویژگی‌های رفتاری و هنری این هنرمند فقید موسیقی ایرانی، گفت: او از همان جوانی فعالیت‌های چشمگیری در عرصه موسیقی داشت و من با وجود اینکه در این سال ها بیمار بودم و نمی‌توانستم آن طور که باید و شاید همراه او باشم، اما از نزدیک می‌دیدم که با چه دلسوزی و پشتکاری نسبت به فضای موسیقی نگاه می‌کنند.

    محمد سریر رئیس هیات مدیره خانه موسیقی نیز در این مراسم گفت: امروز با هنرمندی وداع می‌کنیم که بخش بزرگی از خاطرات چند نسل را برای ما خلق کرده و نغمه‌های ماندگاری را به مخاطبان ایرانی تقدیم کرده است. استاد جواد لشگری هم در اجرا و هم در خلق آثار واقعا هنرمند ارزشمندی بود که حضور خود را کمتر می‌دید، اما دوست داشت به دیگران کمک کند.

    سالار عقیلی خواننده موسیقی ایرانی نیز در این مراسم ضمن اجرای یکی از قطعات ساخته شده  مرحوم جواد لشگری، بیان کرد: متاسفانه اساتید برگزیده هنر موسیقی ایرانی تک تک از شاخه فرو می‌ریزند و ما شاهد از دست دادن آنها هستیم. این بار هم استاد جواد لشگری را در روزهای آغازین سال ۹۵ از دست دادیم. بنده از سال های گذشته با استاد و خانواده‌اش آشنایی داشتم و این افتخار با من بود که چند کار ایشان را به رهبری استاد فرهاد فخرالدینی در ارکستر موسیقی ملی خواندم.

    علی مرادخانی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی ترابی رئیس انجمن موسیقی ایران، علی رهبری، داوود گنجه‌ای عضو هیات مدیره خانه موسیقی، فرزین پیروزپی مشاور معاون هنری وزیر ارشاد، ناصر وحدتی، فرهاد فخرالدینی، عبدالحسین مختاباد، سیدعباس سجادی، حریر شریعت‌زاده، باربد بیات، حسین علی‌شاپور، کامران همت‌پور، مرتضی باقرنژاد، شهرام صارمی  از جمله افرادی بودند که در مراسم تشییع پیکر زنده‌یاد جواد لشگری حضور داشتند.

    مراسم ترحیم این هنرمند نیز روز شنبه ۲۱ فروردین‌ماه ساعت ۱۶ تا ۱۷:۳۰ در مسجد جامع شهرک غرب تهران برگزار می‌شود.

    https://musiceiranian.ir/?p=104486
       
    برچسب ها جواد لشگری

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *