×
×

« این اولین همراهى سراسرى جامعه‌ى موسیقى در مورد یک موضوع مشترک است»

  • کد نوشته: 101568
  • موسیقی ایرانیان
  • چهارشنبه, ۵ام اسفند ۱۳۹۴
  • ۴ دیدگاه
  • «علی قمصری» آهنگساز و نوازنده موسیقی ایرانی در حاشیه انتشار لیست ۵۰۰ نفره حمایت کننده از «ساسان فاطمی»، یادداشتی را منتشر کرد.
    +این تک صدایى از قدرت، شجاعت و حق انتخاب نتیجه مى شود نه ناچارى

    « این اولین همراهى سراسرى جامعه‌ى موسیقى در مورد یک موضوع مشترک است»
  • علی قمصری

    علی قمصری

    «علی قمصری» آهنگساز و نوازنده موسیقی ایرانی در حاشیه انتشار لیست ۵۰۰ نفره حمایت کننده از «ساسان فاطمی»، یادداشتی را منتشر کرد.

    به گزارش سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان»، وی در یادداشت خود چنین نوشته است:

    «گذشته از موضوع و محتواى بیانیه‌ى منتقدین خانه موسیقی، از یک نکته بسیار شادم. این اولین همراهى سراسرى جامعه‌ى موسیقى در مورد یک موضوع مشترک است؛ که فارغ از تفاوت سلیقه‌ها، حقى مشترک را فریاد مى‌زنند. همانطور که سازهاى مختلف، قسمتى از یک قطعه‌ى تنظیم شده را کاملا تکصدایى اجرا مى‌کنند و این تک صدایى از قدرت، شجاعت و حق انتخاب نتیجه مى شود نه ناچارى.

    چه چیزى مى تواند نام هنرمندانى چون حسین علیزاده، کیهان کلهر، مجید کیانى، داریوش طلایى، مختاباد، فردین خلعتبرى، بهزاد عبدى، بردیا کیارس، پیروز ارجمند، على بهرامى فرد، محسن شریفیان، حسین علیشاپور، على صمدپور، کیاوش صاحب نسق، محمدرضا ابراهیمى، هوشنگ جاوید، رضا دربندى، ستایشگر و ۵٠٠ هنرمند دیگر را کنار هم قرار دهد. این نامها اعضاى ارکسترى هستند که فارغ از قابلیت‌هاى متفاوت سازشان، ملودى آزادگى را هم صدا اجرا مى‌کنند.

    همه‌ى ما تضاد فریبنده‌ى تیتر بیانیه‌ى خانه‌ى موسیقى (خانه‌ى موسیقى از منتقدینش شکایت نمى کند) با محتوایش را دیدیم. تمام عوامفریبى‌هاى خانه‌ى موسیقى شبیه همین تضاد نوشته‌اش است. مشکل اینجاست که جامعه امروز هوشمندتر از سابق شده و این مارپیچ هاى رفتارى بیشتر از آنها سلب اعتماد مى کند.

    شاید روزى که با اعلام جمله ى «من ساسان فاطمى هستم»، اعتراضم را اعلام کردم خیلى ها مرا از عاقبت این کمپین ترساندند. جمعیت کسانى که ساسان فاطمى هستند، هر روز بیشتر و بیشتر مى شود تا این اصل را ثابت کند: «براى جابه جا شدن با باد، ابتدا باید سبک شوى و بپذیرى که انتخاب مقصد با تو نیست.»

    https://musiceiranian.ir/?p=101568
       
    برچسب ها علی قمصری

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *