×
×

شادی‌های مختلف ایرانی با «رستاک» به روی صحنه رفت

  • کد نوشته: 100908
  • موسیقی ایرانیان
  • جمعه, ۳۰ام بهمن ۱۳۹۴
  • ۰

  • سازهای گروه موسیقی «رستاک» در نهمین شب سی و یکمین جشنواره‌ موسیقی فجر کوک شد تا اعضای این گروه بار دیگر مخاطبانشان را میهمان موسیقی نواحی ایران کنند.
    +در ادامه عکسهای «مرضیه امیری» از کنسرت «رستاک» را دنبال کنید

    شادی‌های مختلف ایرانی با «رستاک» به روی صحنه رفت
  • کنسرت رستاک

    کنسرت رستاک

    سازهای گروه موسیقی «رستاک» در نهمین شب سی و یکمین جشنواره‌ موسیقی فجر کوک شد تا اعضای این گروه بار دیگر مخاطبانشان را میهمان موسیقی نواحی ایران کنند.

    به گزارش سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان»، گروه موسیقی «رستاک» شامگاه ۲۹ بهمن‌ماه با قطعاتی از موسیقی‌های جنوبی، گیلکی، کردی، لری، آذری و شیرازی در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی با مخاطبانش دیدار کرد؛ این در حالی بود که ناصر وحدتی (هنرمند پیشکسوت موسیقی گیلان) اعضای گروه «رستاک» را همراهی کرد.

    قطعه‌ «ای یار» از خطه‌ هرمزگان اولین قطعه‌ای بود که اجرا شد و خواننده‌ گروه پس از اجرای این قطعه اظهار کرد: امیدوارم اجرای امشب ما خوب باشد؛ به خاطر اینکه قبل از ما اجرای دیگری نیز در این سالن برگزار شده است و ما فرصت تنظیم صدا نداشته‌ایم. امیدوارم ما را از این بابت ببخشید.

    فرزاد مرادی ادامه داد: قطعه‌ بعدی که اجرا می‌شود، از موسیقی خطه‌ شمال کشور است. از این قطعه روایت‌های زیادی وجود دارد و امیدوارم اجرای آن را دوست داشته باشید.

    سپس ناصر وحدتی، سرپرست گروه موسیقی «گیل و آمارد» که به همراه گروهش در جشنواره‌ امسال اجرا نیز داشت، به عنوان خواننده‌ مهمان روی صحنه آمد و قطعه‌ «رعنا» را اجرا کرد.

    قطعه‌ بعدی که توسط گروه «رستاک» اجرا شد، اثری از موسیقی کردستان با نام «بوتورای» بود. این قطعه نیز توسط فرزاد مرادی خوانده شد اما چهارمین قطعه‌ این کنسرت، آهنگ معروف موسیقی لرستان با نام «بارون» بود. این قطعه‌ شاد تا حد زیادی فضای سالن را تحت تاثیر قرار داد.

    کنسرت رستاک

    کنسرت رستاک

    فرزاد مرادی درباره‌ نوع شادی هواداران «رستاک» خطاب به حاضران گفت: قرار است امشب ریتم‌های مختلفی را بنوازیم. باید نوع دست زدن و شادی کردن هر قطعه با قطعه‌ دیگر متفاوت باشد؛ چرا که موسیقی هر گویشی با دیگری متفاوت است.

    در ادامه قطعه‌ «هله‌مالی» از موسیقی بوشهر اجرا شد. برای اجرای این قطعه‌ جنوبی از ساز محلی این خطه یعنی «نی‌انبان» نیز استفاده شد. سپس نوبت قطعه‌ «واسونک» از موسیقی شیراز رسید.

    در بخش دیگری از این اجرا وحید اسدالهی و مراد اسدالهی روی صحنه آمدند تا قطعه‌ آذری «گل گل» را در کنار سایر اعضای «رستاک» اجرا کنند.

    «سوزله» که یک قطعه‌ کردی است نیز پایان‌بخش اجرا بود که مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.

    مرادی در بخش پایانی کنسرت «رستاک» اظهار کرد: «رستاک» نگاه ویژه‌ خودش را به موسیقی محلی دارد. عده‌ای جوان با این نگاه از سال ۱۳۷۶ در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند تا در موفقیت و شنیده‌شدن موسیقی محلی پافشاری کنند.

    در ادامه عکسهای این اجرا را از طریق سایت «موسیقی ایرانیان» (عکاس: مرضیه امیری) مشاهده نمایید. (برای بزرگنمایی تصاویر، بروی هر یک از عکسها کلیک کنید)

    https://musiceiranian.ir/?p=100908
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *